Followers

Recent Visitors

Bantuan Persediaan Yayasan Terengganu

Bantuan Persediaan



 Seramai 2,800 pelajar Terengganu yang berjaya melanjutkan pengajian ke peringkat diploma menerima bantuan persediaan dari kerajaan negeri sebanyak RM750 setiap seorang.
Penyampaian wang sumbangan itu berlangsung di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Gong Badak, Kuala Terengganu, semalam.

Sebelum pemberian bantuan itu, kesemua mereka menerima sijil penghargaan daripada kerajaan Terengganu yang disampaikan Menteri Besar, Datuk Ahmad Said.
Sebanyak RM2.1 juta diperuntukkan kerajaan negeri melalui Yayasan Terengganu bagi tujuan berkenaan dengan kumpulan kedua yang terdiri daripada 1,200 pelajar akan menerima bantuan yang sama sedikit masa lagi.








CERITA DISEBALIK 'TABIR'

argghhh, tak sangka pulak kuar kat utusan pasal wang bantuan persediaan ni.. hahaa, Diploma dapat Rm750 wooo, bnyk ke sket??.. pikir lar sendiri.. Aku pegi gak amik dwet tuh, datang dalam pukul 11.15 pegi stadium, pastu kena daftar nama lak, nanti dia bagi voucher dwet, law nak tau, xdpt dwet lagi, xtau mcm mna proses dia nnti, ikot jer aturcara mjlis yg dia bagi tuh..bratur nak dftar tuh jer dah 2jam!!, gila punya lama nk dftar!~ huh~ lpas tuh, masok kat dlm stadium, duduk kat Dun masing2, aku Dun Tepoh N09.. duduk lar kat dlm stadium tuh, dgr ucapan, MB terengganu, dan rakan2 beliau.. 
Lpas tuh, upacara penyampaian sijil kepada 2800 orang pelajar! diserahkan sendiri oleh MB!~ jenoh nk menunggu nyer tuh!~, gi bratur ikot DUN masing2~ huh, Dapat gak salam ngan MB!~, ahahah!~ tapi, punyalah lama pembahagian sijil kat 2800 orang nih, berejam2! Sian tgk MB berdiri bagi sijil, huhuh, lama lak tuh, lpas aku dapat sijil tuh,terus blah, duduk merata2 tempat, kejap kat luar stadium, kejap kat dalam, pastu masok balik, tak abes2 lagi bagi sijil.. hahah!, hurm, tggu kat dalam kejap,pastu der kawan aku nih, der org tepon, dia kate pegi kat luar, org bagi dwet dh nih!~.. siott jer, tadi kan masa kat luar stadium, ader sorng makcik nih suruh masok kat dalam dulu, kitaorng masok kat dalam, igtkan bagi dwet kat dalam stadium, rupa2nya kat luar!~, dh kena bratur panjang balik!~, 
org dh ramai kat luar, siott jer!~, haishhh, bratur lagi padat gila!~ ader gmbar kat atas tuh!~ tu larh dia, dasyat. dekat sejam gak ar bratur bebanding ngan dftar tadi 2jam!, huh!, bila dah smpai turn, dgn senang hatinya serah larkad pengenalan ngan voucher dwet tadi, hehe, dapat gak akhirnya RM750!!!.. then trus balik larr, kira dwet, kawan ajak gi jalan2, huh, tak nak ar, aku suruh diorng antar aku balik.. huuh, diorng nk gi bandar gi funfair, terus enjoy!~, aku tak, aku balik.. mls ar nk pegi..
hurm, ok itu jer nk citer!..
ahah, 

Share/Bookmark

Category:
Reactions: 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Blogger news